zondag 24 augustus 2014

Shoppen Multiplaza en Chili's

Ik had de wekker gezet op 6 uur en ging buiten op een ligbed even op mijn laptop. Ik probeerde in te checken bij American Airlines of Air Berlin maar dit ging niet en moest je op het vliegveld doen.

Ik las de vele leuke reacties op het blog en begon alvast met tafel dekken buiten.
We gingen eerst nog op ons gemak ontbijten en daarna rustig aan beginnen met koffers inpakken en spullen verzamelen.

Het is wel makkelijk dat we nog naar Dos Palmas gaan want nu kunnen we de spullen die over zijn meenemen naar Anna om te gebruiken.
Om 10 uur waren Jan en Sonya van het management bureau bij ons en kregen we de borg weer retour.
We kletsten een hele poos over alles wat we gedaan hadden en zij wonen hier nu 6,5 jaar en zijn ook zo dol op de restaurants in de omgeving.

De volgende huurders komen a.s. dinsdag en daarna is het huis volledig volgeboekt tot maart volgend jaar.
De maand maart schijnt de allerheetste maand te zijn en vaak regent het dan 6 weken niet.
Nadat we alle spullen ingeladen hadden gingen we onderweg naar San José. Het was razend druk met verkeer onderweg, dat hadden we niet verwacht op zondag. Ook heel veel vrachtverkeer en weg werkzaamheden.

We stopten in Jaco bij een winkelcentrum om daar wat koffie te drinken (van Subway) en we haalden een croissant met gele room bij de supermarkt. Er zat een heel leuk winkeltje waar we wat souvenirs kochten.

We moesten weer bij 2 tolpoortjes tol betalen.

Rond half 4 waren we bij Dos Palmas hotel en we werden hartelijk begroet door Peter en Anna.
Flor zit momenteel alleen bij het airport hotel want er zijn geen andere stagiaires. Vanaf september komen er 2 jongens stage lopen.

We zetten alle spullen op de kamer en reden naar Multiplaza shopping center. Voor San José kwamen we nog in een file terecht en het stortregende. Dit is wel een heel ander Costa Rica als wat wij afgelopen tijd meegemaakt hebben. We gingen eerst nog op zoek naar een Starbucks, deze zit niet in de shopping mall maar er buiten. Na even zoeken vonden we hem want we waren op zoek voor bekers van Costa Rica of San José voor Carla. Maar helaas ze waren hier niet te koop.

Multiplaza is een grote overdekte mall met heel veel Amerikaanse ketens, zoals Aeropostale, Tommy Hilfiger, Guess, Dairy Queen en nog veel meer.
Nathalie kocht nog een leuke blouse en vest bij Pull and Bear en we wandelden op ons gemak door de mall.

Ze kocht ook neusspray want haar oren plopten iedere keer in de bergen en dat zou niet fijn zijn met vliegen.
De shopping mall deed best wel Amerikaans aan maar de prijzen liggen hier wel hoger dan in Florida.
Nathalie had gelezen dat er een Chili's in de mall zat en toen we er langs liepen was het nog niet druk en gingen we de kaart even bekijken.

Ze werd helemaal enthousiast toen ze Mushroom Jack fajita's op de kaart zag staan. Die hebben ze in het restaurant in Orlando van de kaart gehaald en die vinden we zo lekker.
Vooraf bestelden we Spinach dip en Nathalie en ik namen de fajita's. Tom koos een salade met quesadillas en kip. Er stond wel een televisieschermpje maar hiermee kon je nog niet bestellen of afrekenen zoals in Amerika.

Het eten was heel erg lekker en het was leuk om even een Amerikaans vakantiegevoel te hebben.
Hierna bekeken we nog meer winkels en gingen op weg naar Thrifty om de huurauto weg te brengen.

Alles was in orde en de man bestelde een taxi voor ons. De chauffeur was nog nooit in de buurt van Dos Palmas geweest dus Nathalie wees hem de kortste weg.
We kletsten nog een poos met Peter en Anna en daarna ging ik lekker naar de kamer toe. Morgen om half 4 worden we al opgehaald door de taxi. Nathalie kletste nog even met Anna en maakte een beker thee voor me, daarna ging zij ook op tijd naar bed. Tom ging in de rancho nog een hele poos met Peter zitten kletsen.
Omdat het internet erg snel was in het hotel maakte ik toch alvast het verslag van vandaag.
De volgende blog komt vanuit Nederland, bedankt voor al jullie goede wensen.

1. Lekkere laatste volle dag, een beetje shoppen, lekker eten hmmm
    Alvast een hele goede reis terug !!

2. Alvast een hele goede reis terug naar ons koude landje!!

3. Lekkere laatste dag hebben jullie gehad, mooie mall ook en toch nog wat geshopt ;-)
    En dan Chili's, zo lekker!!!!!
    Goede reis!!
    Gr.Yvonne en Rob

4. Een heerlijke laatste dag shoppen en lekker eten.
    Leuk dat jullie hier de laatste avond konden slapen voor nathalie ook fijn om van iedereen sfscheid te nemen daar.
    Goede terugreis

5. Hoi Anita, wat jammer dat het al weer voorbij is. Wat een geweldige vakantie was en wederom genoten van je blog, alleen de foto's waren al fantastisch. Er staat weer een land erbij op ons lijstje to do.... (zucht en dat is al zo lang....). Als het goed is zijn jullie nu onderweg dus lees je dit pas als je thuis bent. Welkom terug!! en tot gauw.. Liefs, Annette

6. Wat een leuke laatste dag nog. Leuk als je zoveel "bekende" winkelketens tegen komt. En Chili's, hoe leuk. Een mooie afsluiter van al jullie culinaire uitstapjes. Neem je wel wat zon en warmte mee terug naar Nederland?

7. Fijne laatste dag, met nog een leuk Amerikaanse getint uitstapje naar de Mall. Goede vlucht terug!

8. Gezellige laatste shop dag en nu inmiddels onderweg den ik.
    Nogmaals goede reis!

9. Wat een heerlijke laatste dag. Nog even extra genieten.... Goede reis naar huis

10. Wat een heerlijke laatste dag, als je dan toch weg moet dan op deze relaxte manier :)
    Toch ook erg lekker om nog een beetje Amerikaanse sferen op te snuiven.
    Wat hebben jullie het heerlijk gehad en volgens mij lijkt het veel langer dan de twee weken dat jullie zijn weggeweest!
    Fijne reis terug, ik hoop dat die soepeltjes verloopt :)
    Bedankt voor het uitgebreide verslag en vooral de zeer mooie natuur en eet foto's.