maandag 11 augustus 2014

Rainforest café, maar dan echt.

Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken die reacties geplaatst hebben. We vinden het ontzettend leuk om te zien dat er zoveel mensen meelezen.
@Hannie; het zelf auto rijden is hier heel goed te doen, de doorgaande wegen zijn goed aangelegd. We zitten nu in het plaatsje Ojochal en daar zijn sommige toegangswegen naar restaurants of bezienswaardigheden behoorlijk slecht en heb je echt wel een 4x4 auto nodig.
@Marja: het zwembad is heerlijk voor mijn rug en nek. Ik zal een foto plaatsen om te laten zien waar je terecht komt als je over het randje gaat :)
@Saskia: wat betreft beestjes hebben we tot nu toe bij het huis alleen maar mooie vlinders, salamanders, libelles, muggen en andere insecten gezien. Er zijn hier gelukkig geen springende eekhoorns :) en slangen of kikkers hebben we nog niet gezien.

Vanmorgen was ik rond 7 uur wakker, dus dat gaat al beter en ik ben lekker buiten op een ligbed gaan zitten. Er hing allerlei mist in de bossen om ons heen en het zag er heel spooky maar wel mooi uit.


Ik zag zoveel mooie vogels maar helaas heb ik niet zo'n goede camera om in te zoomen, hier heb ik de mooie camera van Rick voor nodig denk ik (plus wat lesjes(, haha. Het is heel leuk om te zien dat papegaaien altijd in paartjes vliegen. Ook heb ik een toekan voorbij zien komen. Ik zette buiten nog een klein potje honing neer in de hoop dat er kolibries op af komen.
Nathalie was er rond half 8 uit en Tom niet veel later en we gingen weer lekker buiten ontbijten.


Verder hebben we de hele ochtend gezwommen, gelezen en buiten op het terras rondgehangen. Heerlijk.





Tom kon zich weer uitleven op de weg naar beneden want het lijkt net of je een ATV tour aan het rijden bent.
Gelukkig heeft de auto hele goede vering en heb ik niet teveel pijn in mijn rug. Er zijn twee stukken die wel heel vervelend zijn en dan moet ik me zoveel mogelijk proberen te ontspannen. Tom is gelukkig een hele goede chauffeur en rijdt altijd heel voorzichtig.








Een filmpje van de afdaling



's Middags gingen we naar het plaatsje Palmar wat nog iets zuidelijker ligt. Hier tankten we de auto vol en gingen naar de bank om geld te pinnen. Er waren 3 banken maar alleen bij Banco Nacional werd onze pinpas geaccepteerd. Daarna deden we boodschappen bij een supermarkt BM. Deze was iets groter dan de supermarkt waar we eerder waren. We kochten ook wat spaghetti en saus om van de week een keer thuis te eten.



Brug over de Rio Grande
We hadden de grote koelbox die in het huis stond meegenomen om de boodschappen koel te kunnen houden want het was erg benauwd en rond de 30 graden.
Hierna reden we naar Uvita waar we een ijsje haalden en bij een Tourist Information wat folders ophaalden en info vroegen over tours die we willen gaan doen.
We reden wat rond in de omgeving en op een gegeven moment ging het heel hard regenen en onweren.
Deze tijd van het jaar staat erom bekend dat het 's morgens mooi weer is en aan het eind van de dag een fikse bui.
We hadden een reservering staan bij het restaurant Citrus om 6 uur maar we waren er iets eerder en dat was geen probleem. We kregen een tafeltje buiten op het terras met uitzicht op de tuin. Zo nu en dan flitste het toch en enorme knallen van onweer, het deed ons denken aan eten bij Rainforest Cafe met die oerwoud geluiden erbij.




Het restaurant was erg gezellig en er stonden heel veel lekkere dingen op de kaart.
Vooraf nam Nathalie geitenkaassalade, Tom had gevogelte pate en ik tonijntartaar. Het smaakte erg goed.
Als hoofdgerecht namen Nathalie en ik Filet Mignon funghi met lekkere aardappeltjes erbij. Tom had zin in vis en bestelde zeebaars in saffraansaus.





We zijn iedere keer verbaasd over de weggetjes naar de restaurants toe want je verwacht niet dat er zulke culinaire restaurants zitten. Maar we treffen het want Ojochal staat erom bekend hele goede restaurants te hebben. Nathalie wilde graag nog een dessert en bestelde cheesecake met passievruchtencoulis. Mmmm.


Op de terugweg regende het nog steeds en we zagen de bliksem om ons heen.
We dronken koffie buiten op het terras en ik begon aan het blog, Tom las in zijn boek en Nathalie keek een film.




12 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat er daar ook zulke goede resturants zijn.
    Leuke foto van Nathalie op de rand van het zwembad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik kan me wel voorstellen dat jullie genieten daar. De luxe van het mooie huis en dan nog eens een schitterende omgeving. Best wel uit te houden ;-)
    Het eten ziet er ook weer erg smakelijk uit.
    Gr. Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat prachtig toch daar! Zijn er ook geen enge dikke zwarte spinnen?
    Fijn dat er zulke goede restaurants zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat je nog een flinke smak kan maken als je met je luchtbed naar beneden stort Hahaha...
    Wat een afdaling zeg, jullie zitten echt in the middle of nowhere, maar gelukkig valt het voor je rug mee!
    En natuurlijk kwamen er weer een stel mooi opgemaakte borden voorbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke relaxdag.
    En lekker gegeten.
    Gewoon weer een top dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat uitzicht is op de foto's al spectaculair. Dat zal in het echt nog vele male mooier zijn. Wat een prachtige plek.
    En dat heerlijke eten is zeker wel aan jullie besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie en groene omgeving. Foto van zwembad is idd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wilde ook schrijven dat jullir echt in the middle of nowhere zitten. Wat afgelegen zeg. Ik vond dat Tom de afdaling best pittig afreed. Maar anders zou je een halve dag bezig zijn om beneden te komen. Inderdaad een hele mooie foto van Nathalie op de rand van het zwembad. Groetjes Petra. (Weer gelukt).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet alleen de omgeving en het huis is top, het eten in het restaurant ziet er ook mega goed uit... Een geweldige omgeving, en ja daar zou de camera overuren maken denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het daar toch prachtig. En het lijkt wel of uit eten gaan daar net iets chiquer is dan in de USA. Het eten ziet er zo mooi opgemaakt uit. Fijn dat je culinair zo goed aan je trekken komt. Ook fijn om te lezen dat jullie (tot nu toe) nog geen enge beesten hebben ontmoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik blijf me verbazen over jullie huis, schitterend, zeker die pool. Het eten lijkt inderdaad erg luxe te zijn zo qua opdiening, dat had ik niet verwacht om eerlijk te zijn. Ik ben erg blij voor je dat alles goed te doen is en gewichtsloos in het water dobberen zal je zeker goed doen!!
    Geniet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zwembad ziet er geweldig uit, het eten en de foto's trouwens ook.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen