zaterdag 9 augustus 2014

Het lange wachten wordt beloond.

Vanmorgen werd ik rond 5 uur wakker van vogelgeluiden.  Dat was nog eens leuk wakker worden. Rond kwart voor zes ging ik het verslag van gisteren typen en Nathalie was rond 7 uur bij ons. We gingen heerlijk ontbijten in de rancho en kregen direct het ultieme vakantiegevoel. Het was prachtig weer, het zwembad fonkelde en  Anna bakte lekker roerei voor ons en we aten vers fruit.  Er waren diverse andere gasten en het was een gezellige boel.

Nathalie gaf ons nog een rondleiding over het terrein waar diverse mooie bloeiende planten stonden en ze liet ons de kas van Peter zien waar hij allerlei soorten pepertjes kweekt.

Nadat we de spullen naar de auto gebracht hadden kletsten we nog een hele poos met Peter en Flor. Ze waren ontzettend tevreden over Nathalie en zullen haar erg missen. Ze mag altijd terugkomen. We hadden een navigatie willen kopen maar Peter had er een te leen voor ons die we mochten meenemen. Dat was helemaal makkelijk natuurlijk. Nathalie nam afscheid van Anna  waar ze leuk mee samengewerkt had.

Nathalie en Anna op hun werkplek.
Nathalie met Flor en Peter (en Blacky)

Rond 10 uur gingen we op pad naar de tolweg 27. De weg was prachtig en de natuur is zo mooi, alles is ontzettend groen en we zagen allerlei bloeiende bloemen onderweg. Nathalie had gelukkig nog Colones dus daar konden we de tol mee betalen.
Op een gegeven moment moesten we de 34 gaan volgen en deze weg was nog vrij nieuw en  reed lekker. Tom is erg tevreden over de auto, hij zit en rijdt goed. We reden vlak langs de kust en bij een mooi uitzichtpunt stopten we een poosje.

Omdat we besloten hadden onderweg boodschappen te doen stopten we in Uvita bij een supermarkt. Helaas hadden we onderweg grotere supermarkten gezien en deze was niet zo bijzonder maar de meest noodzakelijke dingen hadden ze wel. Bij de bank aan de overkant pinden we wat Colones, want daar wordt nog volop mee afgerekend en de koers is gunstiger dan de dollars. 1000 colones is ongeveer 2 dollar. De rekening b ij de supermarkt was 63.000 colonnes, echt lachen, wat een geld. We tankten de auto hier direct vol.
We hadden afgesproken met het management bureau dat we ze zouden ontmoeten tussen 2 en 3 uur dus we belden ze om te zeggen dat we er bijna waren. Ze reden vooruit om de weg te wijzen en we reden een berg op, de rainforest in. De eigenaar had ons al aangeraden om een 4x4 te huren omdat de weg hobbelig zou zijn. De weg was heel lang en bochtig en zo nu en dan leek het net een achtbaan. Niet echt lekker voor mijn rug, maar toen we aankwamen was het alles waard.
Wat een SCHITTEREND huis en het uitzicht, echt killing! We kregen een rondleiding door het huis en uitleg over de verschillende apparatuur en kamers. De keuken was zo groot en volledig ingericht. Wij hebben een master bedroom beneden  met en suite badkamer en walk in closet. Er is nog een slaapkamer beneden met stapelbed en airco en nog één met een tweepersoonsbed. Alle andere kamers hebben plafond ventilators.
Van de derde slaapkamer beneden gaan ze een entertainment room maken. Nathalie koos voor de grote slaapkamer en suite boven met een balkon en fantastisch uitzicht. Ik zal morgen veel foto's van het huis plaatsen.

We gingen heerlijk op het terras wat drinken en aten stokbrood met tonijnsalade en wat nacho chips met warme kaassaus. We genoten enorm. Later in de middag kwamen er heel veel papegaaien aanvliegen in de bosjes rondom ons. Je kon de zee zien vanaf het terras en rondom prachtige natuur.

Rond 6 uur maakten we de afdaling naar beneden en dit was toch wat lastiger dan we dachten. Doordat we de auto gevolgd hadden dachten we dat we nergens afgeslagen waren maar dit waren we wel en na 20 minuten waren we beneden aan de doorgaande weg.
We wilden gaan eten bij het aanbevolen restaurant Citrus maar helaas hadden ze hier geen plaats zonder reservering. Nathalie praatte met de eigenaar in het Spaans en Tom en ik keken elkaar aan. Ze had geen taalles gehad maar moest je haar nu horen. Zo trots. Ze regelde een tafel voor maandagavond want op zondag zijn ze gesloten.
Daarna reden we naar Exotica (Cuisine du Monde), een ander aanbevolen restaurant. We aten buiten op het terras en het was er zo leuk en het eten was heerlijk. De eigenaresse was Française en ontzettend vriendelijk. Tom bestelde een tournedos met pepersaus, Nathalie had grote garnalen in knoflookboter en ik koos de varkensfilet met port en ananas. Als dessert nam Nathalie een brownie met wat ijs en ik vamille ijs met espresso en Baileys en Tom had een kopje espresso koffie.

Hier komen we zeker deze vakantie nog eens terug.
De bergweg terug naar boven ging al beter en we waren nu binnen 12 minuten weer thuis.
Nathalie en ik gingen nog even zwemmen en na een drankje te hebben gedronken op het terras vonden we het welletjes voor vandaag.

1. Wow Anita, dit is eigenlijk alles wat ik kan uitbrengen, wat fantastisch allemaal, dat huis, uitzicht, restaurants, papegaaien in wild, heerlijk eten. Kortom paradijs!

2. Heerlijk toch zo met zn drieën op vakantie. En wat een geweldige natuur en een mooie foto's. Het eten ziet er perfect uit. We gaan vanavond maar gelijk voor een lekker stukje vlees. Het huis ziet er echt geweldig uit.

Veel plezier.

Gr, Ronald

3. Echt waanzinnig Anita, heaven on earth !!
    Geniet ervan, wij genieten op afstand met jullie mee!!!

4. Wauw net ff je blog gelezen.
    Wat fijn dat jullie nu lekker kunnen genieten met zn drietjes.
    De foto's lijken wel plaatjes uit een boek zo mooi.
    En nathalie eindelijk dan dat lekkere (uit) eten waar je naar uitkeek,en wat ziet het er goed uit.
    Geniet ervan maar dat gaat vast lukken met jullie prive tolk!!knap hoor dat je zo snel de taal al spreekt.

5. Geweldig huis, en wat een uitzicht. Een heel andere wereld.

6. Wat een prachtige, prachtige plek zeg. Dit is nu echt de wow factor. Ga lekker genieten hoor. En vermaak ons met mooie foto's.

7. Wat een prachtige omgeving, het lijkt wel een paradijs, zo mooi! De villa ziet er ook heel erg mooi uit! Daar gaan jullie heerlijk genieten!!!

8. Waanzinnig allemaal en jullie zijn al weer flink culinair aan het genieten, heerlijk allemaal en ik krijg gewoon trek van al die etens-foto's !!!

We kijken nu al uit naar de volgende 'episode' van je reisverslag met de resterende foto's van het huis.

Groetjes vanuit een vochtig NL,
    Pieter & Petra

9. Wat een geweldige stek hebben jullie daar, echt adembenemend mooi en dan ook nog papegaaien die rond vliegen...Wauw!
    Zalig met z'n drieën uit eten geweest en wat ziet alles er weer mooi uit, een dag om van te genieten :)

10. Een heel vervelend uitzicht als je daar 2 weken van moet genieten.... Losvliegende papegaaien, het is weer 'ns wat anders dan eksters of zo'n vervelende koekeroe :-)

Nathalie gelijk aan de garnalen en geen kip meer. Geniet ze en tot volgend blog.

11. Wat een lange reis, maar wel een hoogtepunt om je dochter dan weer lekker in de armen te kunnen sluiten! Geniet maar van alles, ik lees mee. Heerlijk, jullie zijn er.
    Het ziet er heel erg goed uit allemaal.
    Liefs van Aggie

12. Wat een super mooi verblijf, geweldig mooie omgeving! Lekker relaxed allemaal.
    Het eten ziet er ook zeer smakelijk uit en mooi opgemaakte borden, kan me goed voorstellen dat je nog een keer terug gaat.
    Lekker genieten van alle mooie dingen om je heen, heerlijk!
    Gr.Yvonne en Rob

13. Wat is het daar prachtig! Wat een uitzicht en dan ook nog papegaaien. En jullie hebben gelukkig ook nog een heerlijk restaurant weten te vinden. Echt genieten!

14. Prachtig huis, hier zullen jullie vast een fijne tijd krijgen! Wat een heerlijk eten, maar dat was noodzaak hè, Nathalie moest even flink bijgevoederd worden ;)
    Veel plezier!

15. Wat een leuk verslag en wat is het mooi daar! Geniet maar lekker van jullie prachtige plek!

Groetjes,
    Sonja

16. Wow wat een heerlijke stek! Daar zullen jullie genieten zeg de komende tijd. En dat eten ziet er goddelijk uit haha!