vrijdag 22 augustus 2014

Corcovado National Park en alleen thuis

Om kwart voor zes ging de wekker al vanmorgen. Tom en Nathalie gaan vandaag naar Corcovado National park om een tour te doen. Omdat deze tour uit 2 hikes van twee uur bestaat is dit te vermoeiend voor mij en ga ik niet mee en blijf lekker thuis genieten.

Corcovado Nature Tour Details
The Corcovado National Park Full Day Nature Tour departs from Punta Uvita at 7:15 AM and arrives approximately 1 ½ hours later at San Pedrillo Ranger Station in the Corcovado National Park. Upon arrival you will prepare for two guided nature tour hikes along two different trails and observe beautiful flora and fauna. Each hike takes around 2 hours. During the hikes you will be able to see many mammals such as spider, howler, and white-faced monkeys, sloths, coatis, raccoons, and tapirs as well as a great variety of birds, plants, and trees with over one hundred years of existence and in danger of extinction. After the first hike, we serve a picnic lunch near the San Pedrillo ranger station and then we begin the second trek. During boat transit from Punta Uvita to Corcovado National Park you may observe whales, dolphins, turtles, marine birds and fantastic views of the southern pacific Osa coastline. The boat returns from Corcovado and arrives to Punta Uvita at 4:00 p.m.

Ze moesten zich om 7.15 uur bij het kantoortje van Bahia tours melden waar we van de week ook geweest zijn voor de walvistour.

Nadat ik ze uitgezwaaid had begon ik eerst aan het verslag van gisteren.

Ondanks dat we niet veel gedaan hebben vind ik het toch leuk om foto's bij het verslag te plaatsen en het uploaden duurt best lang. Maar ik ben allang blij dat we wifi hebben zo hoog in de bergen en verlaten van jan en alleman.
De toekans, papegaaien en andere tropische vogels vlogen vandaag weer af en aan en ik genoot van alles om me heen.
De poolguy kwam langs om het zwembad schoon te maken maar we konden niet echt praten met elkaar, hij sprak Spaans en ik Engels, maar met handen en voetenwerk kom je een heel eind.

Ik ben blij dat het terras overdekt is want ik kan niet goed tegen de zon en hou dus niet zo van zonnebaden. Ik ben meer "Made for the Shade".
Ik draaide weer wat wassen en tussen de middag maakte ik een tosti klaar in de koekenpan.

Verder heb ik lekker liggen lezen en internetten en zo nu en dan liggen drijven in het zwembad.

Hier vertelt Nathalie hun verhaal.
Vanmorgen moesten we ons om kwart over 7 al melden bij het kantoor van Bahia Adventures. Na een snel ontbijtje zaten we om half 7 in de auto. Eenmaal bij het kantoortje aangekomen moesten we nog even wachten op twee andere mensen en toen vertrokken we weer richting Marino Ballena National park waar de boot klaar lag. We hadden toevallig dezelfde kapitein als de vorige keer maar wel een andere gids.
Het zou ongeveer 1,5 uur varen zijn naar Corcovado national park maar de zee was erg ruig. Dit had niets voor mam geweest.
Uiteindelijk hebben we er ruim 2 uur over gedaan. Onderweg hebben we nog wel walvissen gezien en dat geweldig.
Het was bewolkt toen we vertrokken maar des te meer we richting het park kwamen des te zonniger het werd.
We zouden een trail gaan lopen van 2,5 uur en hier dan allerlei dieren zien. De plek waar het ranger station ligt, er zijn er in totaal maar 3 in het hele park, is echt schitterend. Mooi strand, blauwe zee, palmbomen. Papa en ik hadden allebei een beetje een Expeditie Robinson gevoel.

We vertrokken voor de hike en moesten hiervoor eerst een riviertje oversteken. De natuur is echt mooi met veel soorten bloemen, bomen en planten. De trail was goed te lopen alleen het pad was soms een beetje slipperig. We kwamen verschillende dieren tegen waaronder kikkers, leguanen, vleermuizen, vogels, spinnen, apen, deze keer de Howler monkey en de Spider monkey die door de boomtoppen slingert, een wilde kalkoen, ara's en luiaards. De luiaards hingen hier echter als een bolletje in de boom, dus we zijn blij dat we die goed gezien hebben bij Manuel Antonio. De gids legde veel uit over de flora en fauna en was ook niet bang om even een hagedis vast te pakken.

De trail ging ook een stuk over het strand, wauw!
Hij vertelde o.a. dat de kokosnoten die hoog in de boom hangen lekker kokoswater hebben maar geen smakelijk vruchtvlees en de kokosnoten die op de grond liggen hebben juist lekker vruchtvlees.

Crocodile tree vanwege de stekels

Termieten

Boomkevers

De foto's van de dieren en de natuur spreken voor zich.
Na de trail stond er bij het ranger station een lunch klaar en vanaf de picknick tafel had je een fantastisch uitzicht over de oceaan. Er stond allerlei lekkers klaar zoals rijst, brood, salade, beleg, fruit en drinken.
Omdat de boottocht vanmorgen langer geduurd had was er geen tijd om vanmiddag nog een trail te lopen en vertrokken we na de lunch met de boot weer terug.

Toekan

Long nosed bat

Garlic tree

Wild turkey

Great owl butterfly

Luiaard

Violaceous Trogon

Spider monkey

Nu kwamen we onderweg ook weer walvissen tegen maar ook false killer whales, een kleinere soort walvis en dolfijnen. Het was echt een prachtig gezicht.
We bleven hier een poos rondvaren.
Des te meer we richting onze bestemming kwamen des te bewolkter het werd en het begon ook te regenen. Om 5 uur waren we weer terug bij het strand.

Filmpje van de boottocht.

Hier gaat mijn verhaaltje weer verder.
Uiteindelijk waren ze om kwart voor 6 thuis, ik begon me net een beetje zorgen te maken want ik had ze rond 5 uur verwacht. Ik had vandaag een paar keer richting Corcovado NP gekeken en had de indruk dat het daar erg bewolkt zou zijn. Dit was niet zo want zij hebben de hele dag mooi weer gehad en bij mij is het al met al maar een uurtje zonnig geweest en de rest van de dag bewolkt met zo nu en dan een buitje.

Nadat ze uitgebreid verteld hadden gingen ze douchen en daarna reden we naar het restaurant Azul waar we nog een keer een tafeltje gereserveerd hadden. Dit was niet nodig geweest want we waren weer de enigen in het restaurant.
We hadden ook graag het restaurant Ylang Ylang willen proberen, dit is een Indonesisch restaurant van Nederlandse eigenaars die heel goed schijnt te zijn, maar iedere keer als we belden om te reserveren kregen we de melding dat ze gesloten zijn.

De ober deed weer erg zijn best en kwam iedere keer een gezellig praatje maken. Hij probeerde zijn Engels te oefenen, zo vroeg hij op een gegeven moment; I have a question for you!
Wij dachten al, oh jee nu komt het. Zegt hij; Where do you live? Hier moesten we wel om lachen want we dachten dat het iets bijzonders zou zijn.
Hij vertelde dat er morgenavond 200 gasten in het hotel zouden komen want dan is er een wijnfestival waar de restaurants uit Ojochal met stands komen te staan. Dat is een heel verschil met vanavond, hihi.

Humus met pita brood

Goat cheese ravioli met pesto
Red snapper with Jalapeno saus

Souvlaki met tzatziki
Het smaakte erg goed. Toen we afscheid namen kwamen er gelukkig nog meer gasten aan.
Thuisgekomen stortte Nathalie helemaal in en ging direct naar bed. Tom dronk nog een kopje koffie maar verdween om half 10 ook naar de slaapkamer waar ik hem al heel snel hoorde snurken.
Ik begon alvast met het uitzoeken van de 400!! foto's die ze vandaag gemaakt hadden voor het blog.

1. Jeetje, wat een gave dag voor Nathalie en Tom. Wat een schitterende flora en fauna heeft Costa Rica toch. Echt prachtig. Maar voor jouw Anita is het toch geen straf om de dag door te brengen in die fantastische Vila met dat heerlijke zwembad. En dan tot slot een lekker diner met elkaar als afsluiter van deze heerlijke dag. Geniet nog van de komende dagen!

2. Prachtige dag weer zeg, lekker rustig voor jou en Tom en Nathalie weer een super ervaring rijker! Wat een wildlife in zee en op land in een dag!
    Ik vind jou blog echt genieten, maar die spinnen foto's mag je skippen hoor!
    Veel plezier, gr Esther

3. Wow, wat een prachtige foto's!!! Eh ieeeeehhhh die spinnen haha! En ik word al zeeziek als ik naar een boot kijk, dus het filmpje heb ik ook snel weggeklikt ;-)

4. Wat een mooie avontuurlijke dag, ik had graag meegegaan met de camera wow hé!!
    En ook het wildlife in het water top!!

Genieten !!!

5. Wat een prachtige dag hebben je dochter en man gehad zeg. Al benijdde ik jouw ook niet met dat prachtige uitzicht. Wat een prachtige dag weer.

6. Geweldig trip hebben Nathalie en Tom gemaakt. :)

7. Wat een gave dag hebben die 2 gehad, inderdaad is het een schitterend land. Je moet toch wel heel veel voorbereiding gedaan hebben Anita, je weet zo veel en jullie weten waar de goede restaurants zijn enzv.
    Ik geniet enorm van je verslag........
    Have Fun!!

8. Wat een dag zeg. Hoeveel wildlife wil je spotten op een dag. Echt gaaf. Logisch dat Nathalie helemaal instortte na het diner. Gelukkig heb jij je ook weten te vermaken maar toch wel weer fijn als ze weer heelhuids terugkeren. Boordevol verhalen!

9. Wouw!!! wat een geweldige dag en wat een super mooie foto's zeg!!!. Fijn als ze dan weer terug zijn en je al die geweldige verhalen kan aanhoren. En dat eten ziet er zo jammie uit!!! hmmmm.

10. 400 foto's uitzoeken voor het blog, daar heb je al een dagtaak aan. Erg gaaf al dat wildlife naast de boot, daar zou je toch helemaal vrolijk van worden. Ruim 2 uur varen, indrukkken opdoen en dan daarna nog uit eten, kan me goed voorstellen dat je dan instort.
    ps leuke foto van Nathalie in die hangmat

11. Wat hebben jullie het daar toch mooi, jammer dat je er niet helemaal bij kunt zijn maar geniet er maar van heel bijzonder zo'n reis met je dochter

12. Wat is het daar mooi!
    Zo zie je maar weer: er is nog een héle wereld buiten Florida!!! :)

13. Wat een topdag hebben Nathalie en Tom gehad, de foto's zijn prachtig.
    Al dat wildlife is natuurlijk heel bijzonder om te zien.
    Jij hebt je gelukkig ook goed vermaakt, lekker genieten van je rust en het mooie uitzicht.
    Gr.Yvonne en Rob

14. En weer een geweldige dag, en de foto's zijn weer prachtig. Als afsluiter van de dag ook nog lekker eten, wat wil je nog meer. Geniet er lekker van.

Gr. Ronald

15. Wat is het een feestje om jullie blog te lezen.
    Wat een mooie foto's en wat hebben ze veel dieren gezien,en als kers op de taart nog eens walvissen en dolfijnen wat een top dag.
    En anita jij een heerlijke relaxdag echt genieten daar.
    En wij genieten op afstand mee super...

16. Kijk...jij vermaakt je met the poolguy en de rest van de familie is op zoek naar allerlei beesten waarvan ik de meeste dus duidelijk nooit voor het eggie wil tegen komen brr!
    De kustlijn vind ik dan wel weer geweldig mooi, wat een heerlijke dag hebben jullie er weer op zitten zeg!