woensdag 21 mei 2014

Vakantie geboekt

Omdat Nathalie in de zomervakantie 7 weken naar Costa Rica gaat om daar stage te lopen in een hotel en de Spaanse taal te leren leek het Tom en mij heel erg leuk om haar daar op te zoeken.
Hopelijk blijft het met mijn gezondheid goed gaan en heb ik tegen die tijd niet zoveel rugpijn meer en kunnen we volop genieten van dit mooie land. De arts gaf aan dat de gezondheidszorg in Costa Rica heel goed is, dus dat is ook wel een geruststelling.

Nathalie vertrekt op 7-7 en wij hebben vliegtickets geboekt met vertrek op 8-8.

Om de reis relaxed te beginnen hebben we voor donderdagavond
7 augustus een hotelkamer geboekt bij Van der Valk in Düsseldorf. Onze auto kunnen we daar al die tijd parkeren en wij worden de volgende ochtend met een shuttle busje naar het vliegveld gebracht.

We vliegen op vrijdag 8 augustus om 9.15 uur met Air Berlin vanaf Düsseldorf naar Miami en komen daar om 13.20 uur aan.
We vliegen om 15.25 uur door met American Airlines naar San José in Costa Rica, en zullen daar om 16.15 uur landen.
Nadat we onze huurauto opgehaald hebben rijden we door naar het hotel Dos Palmas Country Inn waar Nathalie stage loopt. We hebben hier een superior kamer gereserveerd voor één nacht.

Nathalie gaat in één van de twee Dos Palmas hotels werken en gaat ook een blog bijhouden, wie het leuk vindt kan hier meelezen.

Omdat we niet weten hoe het zal gaan met mijn gezondheid zijn we voor ons verblijf op zoek gegaan naar een vakantievilla met eigen zwembad, in plaats van een rondreis. We kwamen op de site van VRBO een prachtige nieuwe villa tegen die pas sinds januari van dit jaar opgeleverd is.
Het is Casa Estrellas in het plaatsje Chontales, Puntarenas. We hebben deze geboekt voor 2 weken.
Het huis heeft 5 slaapkamers, prachtige badkamers, een mooie keuken met alles erop en eraan, een buitenkeuken en een geweldig uitzicht vanuit de infinity pool. Helaas kon Sebastian geen vrij krijgen in de zomervakantie en blijft hij thuis met Hannelore. Jammer want er is plek genoeg.

Het contact met de Canadese eigenaars verloopt heel plezierig en we kijken er enorm naar uit om hier te verblijven.
Als het goed is heeft Nathalie de laatste weken vrij en kunnen we gezellig met haar allerlei excursies gaan maken.
Mocht het mij niet lukken om mee te gaan dan kan ik heerlijk bij het huis blijven en dat is zoveel fijner dan je dag doorbrengen op een hotelkamer.

We zijn erg benieuwd naar de flora en fauna van dit mooie land.

Maar we kunnen ook bij het huis blijven en daar genieten van het mooie uitzicht en de prachtige zonsondergang.

Terug vliegen we op maandag 25 augustus 's morgens om 6.15 uur van San José naar Miami.
Nathalie heeft dezelfde terugvlucht en we hebben de stoelen naast elkaar al vastgelegd.
We slapen de avond voor vertrek alvast in de buurt van het vliegveld in het Courtyard Marriot hotel en kunnen de volgende ochtend al heel vroeg met de hotel shuttle naar het vliegveld wat er vlak naast ligt.

We komen om 10.55 uur aan in Miami en Tom en ik vliegen om 16 uur door naar Düsseldorf en landen om 7.00 uur de volgende ochtend.

Nathalie heeft een langere wachttijd in Miami en vliegt pas om 18.35 uur. Zij vliegt eerst nog naar Madrid waar ze op dinsdagmorgen om 9 uur aankomt. Vanuit Madrid vliegt ze om 12.30 uur door naar Düsseldorf en landt daar om 15 uur.
Zij had haar vliegticket al in januari van dit jaar geboekt en we hebben geprobeerd het ticket nog te wijzigen naar dezelfde vluchten. Dit kon wel maar zou dan € 2025,00 extra kosten! Dat doen we dus maar niet.

1. Hmmm, alleen van deze plaatjes word je jaloers ;-)

2. Oh wat een heerlijk vooruitzicht! Lekker even weg na alle ellende, en hoe! Wat ziet die villa er prachtig uit zeg. Dat is dan idd wel fijn, mocht je je niet goed voelen kan je lekker even een dagje daar vertoeven. De natuur daar lijkt me prachtig, verheug me al op de verslagen!

3. Ziet er goed uit!
    Wij zijn een paar geleden naar Costa Rica geweest en vonden het helemaal geweldig!!
    De flora en fauna zijn echt heel mooi.
    Ook de medische zorg is goed en gratis.
    Helaas zijn we hier op niet zo'n leuke manier achter gekomen maar weet dus zeker dat het goed is.

4. Wauw......en nog eens wauw.... Super dat je lekker plannen aan het maken bent, en dat huis is een droom. Ik denk dat het er zo ontzettend mooi is,
    Ik ga zeker meelezen!!

5. Wat een geweldig vooruitzicht is dit...ik duim me een ongeluk voor een goede gezondheid :)
    Totaal niet verkeerd om van dat uitzicht te gaan genieten en lekker dicht in de buurt bij je kind te zijn :)
    Spannend, en natuurlijk heb ik mezelf ook maar even aangemeld bij het blog van Nathalie.

6. Nou dat hebben jullie wel verdiend na alle ellende. Is een heerlijk vooruitzicht en het huis ziet er waanzinnig mooi uit. Dat wordt genieten, dat kan niet anders.
    Het is ook wel fijn dat jullie bij Nathalie in de buurt zitten, is toch ook wel prettig ;-)
    Ga lekker genieten van alle voorpret.
    Groetjes, Yvonne en Rob

7. Ziet er mooi uit! Hopenlijk gaat het allemaal goed met je en kun je van Costa Rica genieten! Wij zijn hier ook al eens geweest en vinden het een geweldig land!

8. Ziet er allemaal SUPER uit!!! Geniet ervan!!! En inderdaad: Carpe Diem!!!

9. Wat een juweeltje van een villa hebben jullie geboekt, wauw! Fijn dat je nu iets moois in het vooruitzicht hebt, heel erg verdient. Geniet lekker van het vooruitzicht en ik lees zeker met jullie mee. Liefs!

10. Zooo, dat ziet er goed uit hoor! Heerlijk om daar een paar weken te genieten, hoop dat het met je gezondheid goed gaat en volop kunt genieten. Benieuwd ook wat voor restaurantjes jullie gaan bezoeken.

11. Dat wordt genieten, wat een geweldig huis!!
    We gaan zekers meelezen, heb het goed !!!

12. Geniet er inderdaad maar van en we zullen jullie uiteraard gaan volgen vanuit orlando want wij gaan een dagje eerder vliegen. Fantastisch uitzicht hebben jullie.

13. Wat een heerlijk vooruitzicht Anita! Ik ga duimen dat het met je gezondheid goed gaat en je veel leuke dingen kan ondernemen daar.

Groetjes, Sonja

14. Het gaat opschieten en het duimen van ons allemaal heeft misschien geholpen.
    Wat een prachtige villa en hoe leuk is het om Nathalie weer te zien. Nog even genieten van de voorpret!